Voľbou Korčoka volíte vojnu! Nevoľte za prezidenta vojnového štváča, ktorý by neváhal vyslať vašich mužov, otcov a synov na smrť do ukrajinských zákopov!

Kde sa berú a kam tečú príspevky Lige proti rakovine?


Print Friendly, PDF & Email

kazisvet-6-hlava-pomazana

Kde bolo, tam bolo, bola raz jedna krásna modrá planéta. Vládli však na nej nenásytné farmaceutické koncerny. Nikto ich v láske príliš nemal. Ľudia totiž tušili, že u nich nie je všetko s kostolným poriadkom.

Big biznis a big farma však boli nesmierne záludné a prefíkané. Preto vymysleli spôsob ako ľudí okabátiť, aby ich zbožňovali. A dokonca si k tomu ešte aj priplatili!

Nemožné? Nereálne? Fantázia?

Kdeže! Je to veľmi možné a veľmi reálne… Ako to teda vyriešili? Jednoducho – založili v každej krajine Ligy proti rakovine.

Poznáte ten starý trik na „zlého a dobrého policajta“? Ten dobrý sa hrá na kamaráta obvineného a chráni ho pred tým zlým, ktorý mu chce dať nakladačku.

Presne rovnako to funguje aj so „zlými“ farmaceutickými firmami a „nevľúdnymi“ lekármi na jednej strane a milučkými tetuškami či ujkami z Ligy proti rakovine na strane druhej.

Kedy a za akých okolností vznikla tá naša Liga?

Budete sa diviť, ale hneď po revolúcii začiatkom roka 1990. To zasa nie je také tajomstvo, nájsť si to ľahko môžete na ich stránke. Zaujímavejšie sú tu však okolnosti jej vzniku!

Väčšina papalášov sa krátko po novembri 1989 nestihla v novej dobe ešte ani len poriadne zorientovať či členské knižky KSS (poznámka pre mladšie ročníky – Komunistickej strany Slovenska) demonštratívne povracať.

Avšak kapitalistický vánok zo západu už pevne fúkal a vo vzduchu ho bolo jasne cítiť. Tí, ktorí sa na dané časy pamätáte, v tom období sa akoby vrece roztrhlo s rôznymi novinkami. Začali nám sem chodiť rôzni guruovia a učiť nás všelijakým tajným učeniam.

A nielen to!

Zrazu sme sa všetci mali stať bohatými. Zo západu sa priamo na nás vlna peňazí valila! Jediné, čo stačilo urobiť bolo poslať reťazový list 10 ďalším ľuďom. No a tomu, od koho ste list pôvodne dostali, zasa pár korún. Dnes to už poznáme pod názvom pyramídové hry.

Kde sa vzala, tu sa vzala, Liga sa nám vynorila

No a v rovnakom čase vznikla aj naša slávna Liga proti rakovine.

Za chvíľku rakovinu všetci spolu porazíme! My ti ukážeme, ty rakovina jedna zlá komunistická! Veď počkaj, už to dlho nepotrvá, tvoj čas sa ti kráti! Tvoj koniec je čoby za rohom!

Všetci sa budeme mať pekne radi, usmievať sa na seba (veď toho sa rakovina bojí, že) a čoskoro bude na zemi raj a rakovina v pekle. To všetko samozrejme za výhradnej pomoci Ligy. Tá nás všetkých spasí, len ona nám ukáže tú správnu cestu! Amen.

„Hm, hm“, ako starý Vašek říkaval, len taká jedna maličkosť sa od vás očakáva!

Iba taký maličký príspevok jej svätosti, Lige, hlave pomazanej. Oni peniažky pekne vyzbierajú a dajú chorým detičkám. A na znak našej lásky a súcitu si všetci svorne pripneme malý žltý umelý kvietok na tričko.

Och, aké to bolo celé krásne, vrúcne a ľudské! Prečo si to o rok celé pekne nezopakovať?! Spartakiádu nám zrušili, tak aby sme z cviku nevyšli, zavedieme nový rituál. Dnes ho všetci poznáme pod názvom „Deň narcisov“.

Ktorý čas je pre rituálne orgie ten najlepší?

No, okolo Vianoc nie, to sú ľudia zaneprázdnení nákupmi a peniaze míňajú na ne. Tesne po Vianociach tiež nie, to ľudom po sviatkoch moc peňazí už nezostalo. V lete to tiež nie je moc vhodné, všetkých trápia iba dovolenky a prázdniny.

Na jeseň je zas zhon s novým školským rokom a dni sa postupne skracujú. Vonku začína byť chladnejšie, cesta ruky do kabáta, či do kabelky po peňaženku býva zdĺhavá a i prsty v chlade zamŕzajú.

Hmm… Apríl! To je ten správny čas! Dni sa nám predlžujú, vonku býva teplejšie.

A k tomu okolo Veľkej noci ľudia bývajú štedrejší. Keď sa dáva výslužka šibačom, v rozbehu stačí len natiahnuť spoza búčka rúčku, zaškomriť niečo o chorých detičkách a šup, peniažky sa len tak pohrnú.

Pyramída narcisov alebo Kto na jej vrchole sedí?

Z pyramídových hier sme dávno vyrástli. Podvodníkom už len tak ľahko nenaletíme. Prečo sme však ostali slepí k Dňu narcisom a Lige proti rakovine? Iba preto, že majú prepracovanejší marketing?

Možno.

Nie možno určite! Stačí sa pozrieť na kapitál, čo za nimi stojí. Za pyramídovými hrami stáli malí zlodejíčkovia. Za Ligou stoja iné veľké ryby. Faktom však je, že každá ilúzia sa raz tak či tak prekukne a napokon rozplynie.

Nie je už načase odzvoniť aj tomuto trápnemu divadielku na pomoc chorým detičkám a ich mamičkám?

Vráťme sa ale späť k nadpisu článku a pozrime sa odkiaľ a hlavne kam finančný vietor Lige fúka.

Odkiaľ a koľko financií prúdi hore prúdom jej svätosti, Lige našej zlatej, pomazanej?

„Deň narcisov je našou jedinou verejnoprospešnou zbierkou Ligy…“

Iste ste už počuli toto slávne vyhlásenie. Neviem ako vo vás, ale vo mne budí dojem, že Deň narcisov je ich jediný zdroj príjmov.

Áno, čisto technicky je táto veta pravdivá. Liga proti rakovine naozaj organizuje len jedinú verejnoprospešnú zbierku ročne. Podstatnejšie tu však je to, že výnosy tejto zbierky ani zďaleka nie sú jediný jej príjem.

Ako všetci vieme, nielen jediný krát v roku, ale pomerne pravidelne sa na vás zo všetkých kútov kdekto škerí a dôrazne prízvukuje „Prispejte!“, „Pomôžte detičkám!“, “Staňte sa sponzorom!“, Dajte nám svoje 2% z daní!“, “Pošlite SMS-ku“, atď., atď.

Zamerajme sa teda podrobnejšie na uvedené príjmy a zároveň na ich použitie.

Jediná verejnoprospešná zbierka a lá Deň narcisov

V roku 2011 vyzbierala Liga počas Dňa narcisov 932 612,97 Eur.

Toto však nie je zaujímavé. Zaujímavé je niečo iné a to zverejnený spôsob rozdelenia tejto sumy. Pozrite sa tento obrázok, ktorý je výňatkom z oficiálnej správy LPR (pre zväčšenie kliknite na obrázok):

den-narcisov-2011

Zdá sa vám to pomerne strohé? Aj nám! Ak by takto vykazovala použitie svojich financií akákoľvek firma, zreje by už dávno bola na koberčeku na daňovom úrade.

Liga však nie je firma. Je to nezisková organizácia. Či náboženská sekta? Ťažko povedať…

Na papieri sú však neziskovka a preto s podrobným účtovníctvom a zverejňovaním sa príliš trápiť nemuseli.

Ba necítili ani záväzok voči svojim prispievateľom byť trocha viac transparentní ohľadne použitia vyzbieraných peňazí.

Incident na Facebooku a infarktové stavy v Lige

Napokon minulý rok istý čitateľ na Facebooku vyjadril znepokojenie nad spôsobom použitia vyzbieraných peňazí.

To zo strany Ligy vyvolalo hysterickú reakciu. Jej výsledkom bolo, že našej stránke poslali výhražný list obsahujúci hrozby žalôb a trestných oznámení.

My ich reakciu úplne chápeme. Za posledných 20 rokov sa možno nenašlo vtáčika letáčika, ktorý by na túto organizáciu utrúsil niečo negatívneho. Liga bola ako Jeho svätosť, ľalia čistá, panna nepoškvrnená.

A zrazu sa tu objaví na Facebooku akýsi rúhač nevychovaný a trúfalo si dovolí doposiaľ čosi priam nemysliteľné. Opovážlivo vysloviť slovka krivého o našej večne milovanej a širokými masami uctievanej Lige proti rakovine.

Samozrejme, že to muselo byť pre nich šok a adekvátne tomu aj hystericky zareagovali. Toť, milé súdružky a súdruhovia, doba sa zmenila, budete si na to musieť zvyknúť.

Vyúčtovanie Dňa zvädnutých narcisov za rok 2012

Každopádne, po zverejnení uvedeného príspevku na Facebooku nastal u jeho svätosti, Ligy zlatom podmazanej, určitý posun. Vyúčtovanie Dňa narcisov za rok 2012 už bolo o niečo podrobnejšie.

Nebyť toho Facebookového incidentu, tak mám také tušenie, že aj vyúčtovanie za rok 2012 by bolo rovnaké ako to predchádzajúce.

No a tu je to vyúčtovanie Dňa narcisov 2012 (pre zväčšenie kliknite na obrázky):

Strana 1

den-narcisov-2012-1

Strana 2

den-narcisov-2012-2

 

Prípadne si môžete stiahnuť aj originálny dokument v pdf:

Použitie výnosu Dňa narcisov 2012

Blahoželáme Liga, zlepuješ sa! Avšak stále to nie je to pravé orechové!

Zbohom vysoký krvný tlak

Pri porovnaní oboch vyúčtovaní nás upútala jedna vskutku zaujímavá vec. Vo výkaze za rok 2011 si všimnite si položku č.4: ČIASTKA PONECHANÁ NA ZABEZPEČENIE REGIONÁLNYCH POTRIEB A PODPORY V ORGANIZAČNÝCH ZLOŽKÁCH LPR SR

Jej výška je 100 000 €.

No a teraz skúste nájsť rovnakú položku vo vyúčtovaní za rok 2012. Nachádza sa na druhej strane úplne na konci.

Suma: 74 100 €.

Ó bože, aké ušľachtilé! Liga proti rakovine zrejme ako dobrý hospodár znížila svoje režijné náklady o 25.9% oproti minulému roku. To preto, aby sa viac peňazí ušlo chorým detičkám!

Áno?

Nie! Prd makový!

Teraz si vo vyúčtovaní za rok 2012 všimnite približne v strede druhej strany položku 2c.

Čože to tam píšu? Čítajme spolu: „projekty, programy a prevádzka centier pomoci BA,KE,MT

Suma: 75.000,00 €

No pozrite sa na nich, ako to tam pekne schovali! Krásne medzi relaxačné týždňovky a finančnú pomoc pre sociálne slabších.

Ako sa v Lige s číselkami hrajú

Mám určité vedomosti z účtovníctva a ekonómie, no podstatný rozdiel medzi uvedenými položkami nevidím. Ako čítam, tak čítam, preklad oboch do jazyka účtovníctva mi znie: „režijné náklady“.

Hmm…takže nie úspora 25.9% ale nárast réžie o 49.1%!

Vidíte, ako málo stačí?!

Trocha sa pohrať s číslami, vydeliť, pomiešať a je to! Doteraz som z nich mal pocit, že sú pomerne nudní a pozrite na nich, aký kreatívny duch v nich drieme! 🙂

Proste, nadobúdam silný dojem, že Liga šikovne rozdelila prevádzkové náklady do dvoch položiek tak, aby opticky nevyzerali ako jedna veľká suma.

Málokto si všimne, že namiesto jednej sú tam viaceré, v podstate identické položky. Podľa skromného môjho názoru ide o manipuláciu. Čo takýmto rozdelením Liga sledovala, vie len ona sama. Ostatní si to môžu len domyslieť.

Ale poďme ďalej. Tuto zaujímavé veci nekončia…

Dobrovoľné príspevky od občanov

Tento príjem tvorí podstatnú časť príjmov Ligy proti rakovine. Na svojej webovej stránke dokonca zverejňujú sumu a meno každého darcu (ak nechcel ostať anonymný).

Dovolili sme si spracovať tieto verejne prístupné údaje do prehľadného grafu (pre zväčšenie kliknite na obrázok):

graf-priebezne-prispevky-lpr

Z grafu je pekne vidieť ako sa vyvíjali príjmy od dobrovoľných darcov počas každého mesiaca za posledné vyše 2 roky:

Celkovo od januára 2011 do februára 2013 vyzbierala Liga 103 031.81 Eur.

Mesačný priemer je 3 962.76 Eur

Ročný priemer je 47 553.14 Eur.

Ako teda vidíte, výťažok „jedinej verejnoprospešnej zbierky“ ani zďaleka nie je ich jediným príjmom. Pravidelné príjmy od darcov síce nie sú tak veľké, ako zo Dňa narcisov, ale ani nie celkom zanedbateľné.

Tu sa teraz priam vtíska otázka:

Kde je vyúčtovanie príjmov od priebežných darcov?

Akosi som ho nikde nenašiel… A rád by som si ho pozrel. Inak sa môžeme len domnievať, na čo tieto peniaze idú.

Mám také silné tušenie, že to zasa budú prevádzkové náklady. Ja chápem, aj zamestnanci Ligy sú len ľudia a potrebujú z niečoho žiť.

Pri Dni narcisov však hrdo deklarujú, že na réžiu zbierky sa použilo len zhruba 3% z jej výťažku (29 514,54 Eur z hrubého výnosu 1 005 159,66 za rok 2012).

Pomer použitia iných príjmov na réžiu mi tu však chýba. Ale aby som Lige nekrivdil, možno som ho len na verejne dostupných zdrojoch nenašiel, hoci som sa o to dosť snažil.

Ak naozaj neexistuje na verejne dostupnom mieste, tak potom sa u Ligy síce jedná o hovorenie pravdy, ale iba polovičnej. A celá pravda môže vyzerať úplne ináč.

To je ako keď urobíte dva projekty, pričom v jednom vykážete príjmy a v druhom len náklady. Ako celok môžete byť v ohromnom zisku, no pri jednom projekte ste v strate a pri druhom zas v zisku.

Mne sa nezdá, že takéto polovičaté zverejňovanie údajov je čestné voči prispievateľom. Čo vy na to?

Ostatné príjmy

Zatiaľ sme rozobrali len dva zdroje príjmov, ktoré sú verejne dostupné – Deň narcisov (1) a Príspevky od ľudí počas roka (2). To však stále nie sú všetky príjmy! Liga proti rakovine má aj nasledovné príjmy:

–          Príjmy od firemných sponzorov (3)

–          Príjmy z 2% dane (4)

–          Príjmy z SMS-iek (5)

–          Prípadne ďalšie, tie o ktorých ani nevieme

Takže ako vidíte, príjmy má minimálne z 5 zdrojov. Ich výšku poznáme len z 2 a použitie len u jedného jediného…tej ich jedinej verejnoprospešnej zbierky.

Pritom sa teraz nebudeme vyjadrovať k deklarovaným spôsobom použitia prostriedkov. K tým sme sa už dostatočne vyjadrili v iných článkoch a zastávame názor, že sú úplne zbytočné a neproduktívne.

Tuto sa k tomu vyjadrím len dvoma vetami, teda skôr otázkami:

1. Je preplácanie letných táborov detičkám ušľachtilé?

2. Je ušľachtilé odseknúť dieťaťu často zdravú, prípadne ľahko liečiteľnú ruku a potom mu veľkodušne zaplatiť protézu a rehabilitácie?

Odpoveď nech si na to dá každý sám. Môj osobný názor je, že ide o zvrátenosť.

Čo si o Lige myslia niektorí naši čitatelia

Na záver by sme radi uviedli komentár, ktorý k článku „Prečo ignorujem Deň narcisov 2013“ napísal jeden náš čitateľ:

Ako čítam tieto príspevky, niekedy sa zamyslím, že možno sú ľudia pracujúci v LPR dobráci, ktorí nevedia, že sú aj iné spôsoby. Možno je ich väčšina.

Samozrejme komu “pomohli”, ten ich skúša chrániť, ale poviem Vám malú historku.

Moja mama mala rakovinu prsníka a poradili jej veľmi dobru banskobystrickú nemocnicu. Všetko krásne, čisté, nie ako väčšina nemocníc na Slovensku. Každý lekár, personál ako ma byť. Lieky najdrahšie švajčiarske, všetko čo k tomu treba na vedľajšie účinky preplatila poisťovňa, čiže ju to naozaj stalo len niekoľko centov.

Na začiatku všetko v poriadku, zmenšovanie nádoru, ale po troch mesiacoch prestala chemoterapia účinkovať. Lekárka ale trvala na svojom, že treba ďalšiu dávku. Nakoniec sa mama vybrala za iným lekárom, ktorý hneď povedal, že ďalšiu dávku v žiadnom prípade, lebo podávaná chemoterapia má maximálnu dávku 4-6x (čiže darmo po tretej chcela, aby už nedostala, presviedčali ju o opaku).

Takto dostala 6 dávok, čo je naozaj maximum (1x za 3 týždne 1 dávka), ale lekárka trvala na svojom, že treba ešte ďalšiu, aj keď už bol nádor taký ako keď sa začala liečba.

Mama chcela ísť na operáciu, ale lekárka jej nechcela dovoliť. Vraj sa nedá operovať!!! Pri konzultácii s inými lekármi každý povedal, že dá ešte v pohode, ale už veľmi dávno sa to malo vybrať.

Onkologička aby odradila moju mamu, začala jej hovoriť také veci, že keď pôjde na operáciu, už jej nič nepomôže, nech si to rozmyslí a že to určite bude nejaký len taký obyčajný chirurg, ktorý takúto nezmyselnú operáciu urobí.

Teraz je po operácii a všetko je v najväčšom poriadku, histológia ukázala, že nemá žiadne metastázy. Doteraz užívala vitamín C, marhuľové jadierka a pod, ale už prešla na surovú zeleninu a už v žiadnom prípade nepôjde na “preventívne chemo”, alebo podobne čo jej novy onkológ predpíše.

Prepáčte, že som sa tak rozpísal, ale aj touto osobnou skúsenosťou chcem poukázať, že naozaj vedia ľudí prekabátiť a dosiahnuť, aby sa cítili v najlepších rukách.

Pritom ak z vlastnej vôle sa nepostaví proti nim, tak má zaručenú cestu do hrobu!

Lebo aj moja mama ak počúvne na onkologičku, tak dostane 7. dávku, ktorú už ani výrobca neodporúčal, takže asi si každý bude vedieť predstaviť následky.

Len nech mi nikto nepovie, že ta onkologička trvala za každú cenu na chemoterapii, lebo chcela pacientovi to najlepšie.

K uvedenému písať komentár myslím netreba. Cyklus sa uzavrel. Sme tam, kde sme boli v prvom odstavci tohto článku…

Želáme vám pekný deň a trocha zamyslenia sa nad tým, čo tu bolo dnes povedané.

Ten veľký rituálny deň roka sa blíži, bude tu už čo nevidieť! Porozmýšľajte nad tým, ako sa počas neho zachováte.

Sami sa rozhodnite či chcete žiť v kráľovstve, kde sa smie hrať a spievať alebo v kráľovstve Kazisvěta VI., hlavy zlatom podmazanej…

A nezabudnite! Nie je všetko zlato, čo sa ligaoce!

*****

Toto je 8. zo série článkov Odhoď narcis, kúp si jabko! Ostatné články série nájdete tuto:

(1): Prečo ignorujem Deň narcisov 2013

(2) Malý príbeh o veľkej onkológii

(3) Prečo to celé robíme?

(4) List pre starú Blaškovú

(5) Ako Liga babku dieťaťa s rakovinou večer na ulicu vyrazila

(6) Študenti dobrovoľníci pozor! Vyhnite sa podvodu „Deň narcisov“

(7) 25 spoločných znakov Ligoša Rakoša a sekty Svedkovia Jahodoví

(8) Kde sa berú a kam tečú príspevky Lige proti rakovine?

(9) Prečo v piatok na Deň narcisov neprijmite kvietok beznádeje

Liečba osteoporózy

(10) Kde iní berú, my rozdávame: Malý darček pre každého z Vás!

Súvisiace články


Odoberajte nové články na email!

Ušetrite čas a prihláste sa na odoberanie nových článkov priamo do vašej emailovej schránky:

Naša garancia: Nikdy Vám nepošleme spam a kedykoľvek sa môžete odhlásiť.



Upozornenie: Tento článok je názorom jeho autora. Zdravotné rady v žiadnom prípade nenahrádzajú konzultáciu ani vyšetrenie lekárom. Príspevky a komentáre pod článkom môžu vyjadrovať postoje, ktoré sa nemusia zhodovať s postojmi redakcie.

 

Komentáre

  1. Toto všetko jasne svedčí tomu, že od roku 1989 v našej spoločnosti dostala sa do popredia istá finančná chamraď. Medzi našími lekármi, právníkmi, notármi, sudcami a politikmi objavila sa istá účelová skupinka, ktorá síce seba označovala príslušnosťou za slovenskú, ale svojím konaním (viď. napr. tento článok) pracuje proti nám.

    Bolo by treba rýchlo sa vrátiť k poriadku. Nie je dobré, keď slovenské deti učia „akože“ Slováci, pacientov liečia „akože“ Slováci…
    Treba urýchlene odstrániť obchodníkov so zdravím, a účelové skukpiny, ktorí rozkladajú národ, spoločnosť….

    Alebo chcete aby aj v Bratislave sa stavala bytová štvrť len pre prisťahovalcov z Izraela, ako sa to robí v Budapesti? (Tam Maďar nemá možnosť získať byť lebo je to len pre vyvolených…)
    http://internetlap.blogspot.sk/2013/03/hatalmas-izraeli-lakopark-epul.html

  2. Prečítala som si celý príspevok. Co sa tyka financovania, do toho nevidim. Patrim medzi tych, ktori sa k lige dostali len cez diagnostikovaneho rodinneho prislusnika. Neviem kto za cim a kym stoji, tieto hry su mi cudzie. Mozem povedat len vlastnu skusenost s ligou v KE. Moja mama ochorela na karcinom prsnika, po liecbe bola znicena, unavena, a neschopna sa psychicky postavit na nohy. My ako jej rodina sme na tom boli podobne. Ked zacala navstevovat Klub Ligy v Kosiciach, zmenilo sa vela veci. Jedna vec su peniaze, ale druha vec je psychosocialna pomoc, ktoru liga poskytuje ako jedina na Slovensku. U nas to v nemocniciach nie je podchytene, a ak ,tak vynimocne. Ale pacienti prechadzajuci diagnostikou, liecbou a rehabilitaciou, potrebuju aj psychologicku, ci psychosocialnu podporu. A prave na to Liga je. Aby v tejto oblasti poskytovala poradenstvo. Mozem povedat, ze mamicka spoznala vela zien s podobnym osudom, mnohe ju inspirovali, pomohli zit znova, mozno este hodnotnejsi zivot. Viacere diskusie, navstevy, akcie, ktore liga organizuje su velkym benefitom ktory nie kazdy pacient dokaze dostat v rodinnom prostredi.
    Preto sa na veci treba divat aj z dalsej strany. A pre mna ako dceru je toto to najdolezitejsie. Pretoze moja mama neprepadla do hlbokych depresii, po 6 rokoch stale bez recidivy, a plna zivota a elanu. Ak by sa Liga zrusila, vela ludi by stratilo oporu, a ti ludia po skonceni liecby este vobec nemaju vyhrate, musia to cele este prezit aj psychicky. Tolko dalsi nazor.

    • Milá Danka, ďakujem za váš príspevok. Je to výborný príklad príspevku, ktorý vyjadruje nepochopenie obrovského množstva ľudí toho, na čo sa snažíme poukázať. Napísali sme o tom už nespočetne mnoho článkov. Pokúsim sa to tu ešte raz zhrnúť:

      Liga proti rakovine samozrejme pomáha. Pomoc je to však kontraproduktívna. Ide o to, že ľudia chorí na rakovinu vôbec nemusia ísť cez útrapy spojené s chemoterapiou, rádioterapiou alebo operáciami ako odstránenie prsníka.

      Existujú lepšie, účinnejšie a jemnejšie spôsoby liečby rakoviny. O tých vám ale Liga nepovie. Nechá vás najprv prejsť peklom a potom farizejsky podá „pomocnú ruku“.

      Poviem to obrazne vo forme príbehu:

      Predstavte si, že idete po ulici, zakopnete a odriete si koleno (dostanete rakovinu). Opodiaľ postáva skupinka ľudí (farmaceutické firmy, poisťovne, onkológovia, nemocnice, vrátane Ligy). Pristavíte sa pri nich a spýtate sa či nemajú lekárničku s leukoplastom (prírodná liečba rakoviny). Oni namiesto pomoci na vás zaútočia. Zhodia vás na zem a dokopú (konvenčná liečba rakoviny). K tomu vám ešte aj ukradnú peňaženku s 200 Eurami (extra výdavky, ktoré vám pri ich liečbe vzniknú, zdravotné poistenie). Po skončení bitky vystúpi z tejto bandy chuligánov jedná osoba, ktorá sa samotnej bitky nemusela ani priamo zúčastniť, ale bola prítomná (Liga). Následne vám pomôže vstať zo zeme a oprášiť vás (psychosociálna pomoc). Prípadne ešte zaplatí 2 Eura na lístok na autobus, ktorý vás odvezie domov (preplatenie cestovných nákladov alebo ubytovania pre rodinu počas liečby).

      Máte byť jej za to vďačný?

      Toto je podstata nášho snaženia. Chceme vysvetliť ľuďom, že Liga síce pomáha, ale táto pomoc je úplne scestná. Ide o pomoc, ktorá by vôbec nebola potrebná, ak by ste neboli (aj za pomoci Ligy) klamaní a zavádzaní ohľadne liečby rakoviny.

      • Hovoríš tu o alternatívnych spôsoboch liečenia. Naozaj si neviem predstaviť lekára čo bude odporučovať ludom chorím na rakovinu alternatívne spôsoby liečenia a odhovárať ich od klasickej medicíny. Ale úplne si viem predstaviť že ak takto liečený (alebo skôr neliečený) pacient zomrie čo pozostalí narobia s dotyčným lekárom kadial ho budú vláčiť a očierňovať. Vždy keď sa niekto vylieči tak je to v poriadku všetci sú spokojný ale keď pacient zomrie tak treba nájsť vinníka a ten vinník je jeho lekár, všakže. Je to do neba volajúca hlúposť ! Však nekritizuj odporučuj ludom alternatívnu liečbu odhováraj ich od rádioterapie, chemoterapie či oprácii a potom ked pacienti zomrú lebo rakovina má vysokú úmrtnosť tak potom s nimi veď súdne spory. Kedysi som distribouval podporné prostriedky okrem iného i pri liečbe rakoviny Oxygen od Linusa Paulinga 2 násobného nositeľa nobelovej ceny. A vieš ako som dopadol v jednom prípade že vlastne tento prearát čo bol výživový doplnok spôsobil smrť pacienta s rakovinou mozgu, lebo to pacienta nezabilo jeho celoživotné fajčenie a pitie ale ho zabil výživový preparát. Teda pokial sa chcú ludia liečiť alternatívne nech si nájdu zdroje sami a nech sami nesú zodpovednosť za svoju liečbu. Poiaľ má niesť zodpovednosť za liečbu lekár tak sa musí držať používaných a klinicky testovaných štandardov a liečiv. Keby si venoval tolko energie na alternatívnu liečbu rakoviny ako venuješ na podozrievanie ligy boja proti rakoviny tak by si urobil viacej.

        • pekne ste to napisal. Kritizovat a podozrievat to vie každy. Neviem či dotyčny by sa podriadik, alternativnej liečbe keby mal alebo jeho dietatko. To sa dobre udruje ked je zdravy. Nikto si to nezoberie za nasledok

    • Milá Danka, tvoja reakcia je potvrdením toho, čo sa tu opisuje. Kardioklub SK a kardiokluby v Team Kardioklub SK poskytujú bezplatne psychologickú a psychosociálnu pomoc svojim členom a aj nečlenom !!! BEZPLATNE a bez nároku kohokoľvek z Kardioklub SK na akúkoľvek odmenu za túto činnosť. Práve preto je Kardioklub SK členom Svetovej pacientskej organizácie IAPO v Londýne a LPR tam nie je – prečo ? Pretože IAPO združuje pacentske organizácie, ktoré konajú v prospech pacienta – bezplatne !!!! Nechať sa zaplatiť za empatiu a ochotu pomáhať je úbohé.

      Kardioklub SK nepredáva kvietočky a nežobre na podporu zdravotníctva – dokonca nežobre ani na svoju činnosť. A hlavne neklameme a nezavádzame pacientov po kardiovaskulárnych ochoreniach, infarktoch alebo po porážkach – poradíme, pomôžeme a dobrý pocit a obrovské množstvo nových priateľov – pacientov , to je naša odmena.
      A len tak mimochodom – na kardiovaskulárne ochorenia zomiera 2x viac pacientov ako na rakovinu – vrátane malých detí, ktoré sa musia podrobiť ťažkým operáciám srdca – tie ostávajú mimo pozornosti médií.
      LPR je tvrdá komerčná spoločnosť schovávajúca sa za ochotu pomáhať – preto nekupujem narcis a nepodporujem ich činnosť !!!

  3. Mne v podrobnom vyúčtovaní udrela do očí jedna vec: tie pekne okrúhle sumy. Ešte pri rozdelení medzi jednotlivé nemocnice to dáva zmysel. Ale pri ďalších aktivitách absolútne nie. Jediná realisticky vyzerajúca suma je tá za tlač a distribúciu letákov (88475,12). Ale že by edukačné kampane stáli PRESNE 90000 eur? Viete, takéto okrúhle sumy, tie si hneď preverujú aj audítori. Pretože skrátka reálne faktúry za reálne vykonané služby takto nevyzerajú.
    Lige tiež nedávam peniaze, a to z tohto dôvodu: farmaceutické firmy zarábajú obrovské množstvo peňazí, zdravotné poisťovne taktiež. Nemali by to byť oni, čo budú financovať výskum rakoviny a pomáhať onkologickým pacientom???
    Tiež si myslím, že ide o citové vydieranie, slovo rakovina na každého silno pôsobi, každý sa jej bojí (aj preto, že sa ňou všade straší). „Ty nechceš pomôcť chorým na rakovinu? Tak potom si morálny netvor!“

  4. Vsetko je tu:
    http://lpr.sk/o-nas/vyrocne-spravy/

    Boli ste sa niekedy presvedcit, navstivili ste niekedy Ligu proti rakovine? Ako ste zistili,ze ich zakladaju farma-firmy??? Lebo vacsiu hlupost som v zivote nepocula.. nie hlupost: LOŽ! Je to lož, tak ako vacsina toho, co pisete.. komolite, prekrucate, a neoverujete si fakty. Je mi len luto tych ludi, co si to tu precitaju a bez toho, aby aj oni si zistili, suhlasia.
    Informovala som sa osobne v Lige proti rakovine na mnohe veci. Ich audit je extremne prisny, k vsetkemu ich zavazuje predovsedkym zakon – cokolvek maju na ucte, cokolvek vyzbieraju v zbierke, ci z 2% , uzitie vsetkych financii velmi prisne uklada zakon a kontroluje auditor. Tieto Vase konspiracne teorie su smutnou hyperkompenzaciou nejakeho cudneho komplexu, ktory mate. Zajdite k odbornikovi, mate psychicke problemy. To je uprimna rada, hoci z dost rozcarovaneho a rozculeneho stavu.

  5. Ludia, prosim Vas o to, aby ak mate otazky, chcete si overit, len zavolajte do Ligy proti rakovine. Su ochotni kedykolvek sa s vami stretnut, vysvetlit Vam cokolvek, su to normalni mladi ludia, plni entuziazmu, snazia sa robit co sa da v tejto zaspatej spolocnosti. Dovolia Vam nahliadnut do akehokolvek dokumentu, uctovnictva. Nemaju co skryvat. Ja som to tak urobila, a len vravim, tento clovek nie je psychicky v poriadku. Bude donekonecna na akykolvek argument odpovedat, ze „to Vam len Liga zaludne sa liska lzami“ , ale strom poznate po ovoci. Ved co Liga robi sa da zistit tak jednoducho!!!! Do hája, som rozculena z hluposti a zloby ludi.
    Ked Vam vadi, ako sa lieci rakovina, a ako sa spravaju farma firmy, ich pranierujte..! Ale naziskovku??? Ktora navyse ako jedna z mala naozaj aj robi prakticke veci a je transparentna…??? Toto je omyl, pan BADATEl, badajte lepsie, lebo zijete v omyle.

    • Nie je ulohou verejnosti volat do Ligy a overovat si udaje. Je v zaujme Ligy zverejnovat co najpodrobnejsie udaje, aby predchadzala pochybnostiam verejnosti. Ak pochybnosti vzniknu, nie je to teda chyba ludi, co ich vyjadrili, ale Ligy, ktora nezverejnila dostatocne podrobne informacie.

      Na zapade sa tomu vravi „voluntary disclosure“. V ramci nej nadacie a ine neziskove organizacie proakrivne zverejnuju informacie nad ramec zakonnych povinnosti, aby predisli akymkolvek pochybnostiam verejnosti.

      Liga mala v roku 2011 vydavky okolo 1 900 000 Eur. Vo vyrocnej sprave maju zverejnene uctovne vykazy, ktore vydavky clenia len druhovo. Z toho okolo 670 000 Eur, co je vyse 33% ich celkovych vydavkov, zaradili do polozky „Ostatne sluzby“. Co su to ostatne sluzby? Za 670 000 Eur?

      To, ze v roku 2012 dali okolo 70 000 Eur na detske tabory vytrubuju pri kazdej prilezitosti. Ale to, kde minuli cca 670 000 Eur z darovanych penazi sa im uz akosi neraci zverejnit.

      Nasledne za uctovnymi vykazmi zverejnili vo vyrocnej sprave za rok 2011 aj funkcne clenenie vydavkov. Tie idu do takej zavratnej hlbky, ze obsahuju „az“ 7 poloziek. To vam staci? To za cely rok Liga pracovala len 7 veciach? Pricom len vo vyuctovani za Den narcisov za rok 2012 ich maju uvedene niekolko desiatok…

      Ako som uz uviedol, nie je mojou ulohou sa tychto veci dopatravat. Je ulohou Ligy ich dobrovolne bez vysetrovania zverejnovat. Okrem toho, ked oni mali problem s prispevkom na nasej Facebookovej stranke, rovno poslali na nas pravnikov. Preco nas nekontaktovali normalnym sposobom a nesnazili sa veci vysvetlit? Preco rovno poslali vyhrazny list od pravnikov?

      Ked oni nemaju snahu normalnym sposobom komunikovat, preco by sme sa o to mali snazit my?

      • vy ste toto predovsetkym zacali. Ked sa rozhodnem robit o niecom verejne zavery a jasne DEKLAROVAT, ako veci su, je podla mna normalne, ze si ich idem najskor overit. Vy ste si neoverovali. Hovorite o tom,ako su zalozene farmafirmou a ako skodia ludom a oberaju ich o peniaze, ako su jeden business s farma-firmami ako je to cele jedna masineria. To su vazne obvinenia, to Vy si musie najskor overit veci, ked zacnete sirit taketo VYROKY, a vy ich teda postulujete ako sklaopevnu pravdu.

        Stale vravim.. vsetko, o com pisete, evidentne ukazuje Vas jasny nesuhlas s konvencnou liecbu, s tym, ze v liecbe ochoreni mnohokrat ide o peniaze a business..ako si farma-firmy na chorobach inych mastia vrecka. Ale Vas boj sa zameriava na nejake obcianske zdruzenie, ktore ako jedno z mala, ak nie jedine, poskytuje siroko daleko sluzby pacientom, psychologicku podporu, dava peniaze, kde ludia maju problem vyzit do dalsieho tyzdna, financuje plno dobrych veci, prinasa pacientom velmi prakticku pomoc. Preco vasa snaha absolutne nesmeruje k farmafirmam..??? Mozno by ste tych lajkov na facebooku mali potom menej, lebo to ludia davno vedia a nie je to nic nove a takuto senzaciu – hovorit ako Liga osklbava ludi o poslene centy – to je senzacia, to ludia – Slovaci zvlast – radi citaju.. ako nas kazdy osklbava, veru, to je pre nase usi zname a hned na to skocime. A pritom samotna tato stranka ponuka produkty a je business-zamerana… ake easy 🙂
        No nic. Skutocne nesuhlasim s Vami, nechcem Vas osocovat, ale cudujem sa, ze tieto pofiderne emotivne vylevy podsuvajuce vselijake prekrutene informacie niekto aj „like-ne“ … Neprajem Vam nic zle, ale zial, ani nic dobre. Len nech sa Vam otvoria oci, mate ich ako zaliate voskom a robite nedobru vec. Je to cele smutne.

        • Na nasej stranke kritizujeme aj farma firmy. Staci si preztet archivy a najdete v nich mnoho clankov, kde sme velmi kritiky aj k tymto organizaciam.

          Okrem toho, ako pozeram, uz to nie som len ja kto ma chore myslenie, ale zli su aj vacsina Slovakov, ktori maju radi clanky o tom, ako ich niekto osklbava.

          Takze podla vas su vsetci okrem Ligy a jej sympatizantov zli, lebo radi citaju veci o sklabani a nie prirucky vydavane Ligou, ktore su plne „uzitocnych“ informacii? Zaujimave… A potom sa niektori ludia divia, preco som nedavno prirovnal Ligosa Rakosa k Svedkom Jahodovym.

          Dakujem Vam za vase prispevky. Len ma utvrdzuju v tom, ze som sa nemylil v nazore, ze sympatizanti Ligy naozaj vykazuju vsetky znaky sekty: Neznasanlivost k opacnym nazorom, nedostatok argumentov, pocit v tom, ze len oni poznaju to prave ucenie a pravdu, chut nie diskutovat ale okamzite kazdeho hned sudit a zalovat a mnoho dalsich.

        • tyto mudrci, ked ochoreju alebo rodinny členovia tak dali by aj cely svoj majetok aby sa z toho dostali a tu idu hodnoti. Narod je zly.

  6. apropo nerozumiem , co ma ten pribeh na konci clanku spolocne s Ligou proti rakovine…

    • Typujem na pani Andreu z Marketingu Bratislavskej pobocky…
      To je super zamestanie tieto intervencie do internetovych diskusii.. A paradne platene…
      Kde by som sa mohol uchadzat o takuto poziciu pani Andrea?

      • Áno, je to dosť možné. Vo svojich komentároch pani Andrea prezentovala viacero interných informácii, ktoré bežní ľudia len tak nemajú.

        Napríklad uviedla, že sme Ligu pred vydaním článku nekontaktovali (je úlohou Ligy dobrovoľne podrobne informovať, nie našou úlohou sa dopátravať a doprosovať údajov).

        Tiež uviedla, že právnici, ktorí nám zaslali výhražný list to urobili pre Ligu „pro bono“…zrejme tým myslela zadarmo. Bežní smrteľníci len tak nevedia aké sú zmluvné vzťahy medzi Ligou a ich právnikmi alebo ako si navzájom platia či neplatia za rôzne služby.

        A napokon to, nad čím sa pani Andrea pozastavovala bolo, že „koľko toho vie urobiť jeden človek s chorým presvedčením“. To napísala ale k inému článku (Liga proti rakovine sa vyhráža žalobou a trestným oznámením), pričom vecne to malo byť pri tomto. Zrejme vo svojej zanietenosti si ani nevšimla pod ktorým článkom komentuje.

        Opäť – bežných ľudí pri prečítaní článku nenapadne ako prvé, že koľko ľudí ho čítalo. Prvé, o čo sa zaujímajú, je zvyčajne obsah. Len marketingových pracovníkov bude trápiť dosah a pokrytie článku.

    • Suhlasim s Andreou.

      Mam uplne jej nazor. A drzim jej palce.

      Cely ten clanok je zial jednostranny

      a preto na zaklade tohto clanku nemozno zaujat k „lige proti rakovine“ akekolvek stanovisko

      napr.

      1. autor clanku vobec nic nepise o tom, ci si bol overit, ze peniaze nemocnice skutocne dostali

      2. a tiez nepopisuje system uctovnictva neziskovych organizacii

      3. v clanku hovori jazykom nie distingvovanym, ale pri vyjadrovani si pomaha barlickami, ktore do clanku nepatria v takej miere, v akej ich autor pouzil a ktore svedcia o autorovi a kvalite jeho prispevku aj bez toho, aby som sa dalej zamyslal nad obsahom prispevku

      4. v clanku najprv poukazuje na chybne uctovnictvo a ako argument na tento ekonomicky problem nepochopitelne pouziva neekonomicky argument: a to ten, ze liga proti rakovine tlaci na chemoterapiu, namiesto presadzovania alternativnych sposobov liecby…

      5. odsudzuje cinnost ligy proti rakovine ako taku; (niektori citatelia – ktori mali osobnu skusenost, s nim nesuhlasia)

      Je pravdou, ze z toho, co kto vyzbiera, sa daju odlozit bokom celkom pekne peniaze… Poznam to z vlastnej skusenosti. A nie jednej.

  7. Každá jedna takáto charitatívna organizácia je velký podvod, peniaze hrabú hlavne pre seba a svojich súkmeňovcov. Sú tam zamestnané obyčajne neschopné politické a spoločenské mŕtvoly a ich inštantne vyštudované deti. Na vyberanie zdroja ich blahobytu zneužívajú za mrzkú odmenu študentov. Sem-tam urobia hlasité gesto pre ľudí s patričnou mediálnou masážou verejnosti a nehambia sa naťahovať opäť ruku za milodarmi. Kolko financujú hospicov a kolko dávajú na osvetu o protirakovinných potravinách a hlavne kolko dávajú na podporu duševného zdravia ľudí v núdzi (ešte pred vypuknutím rakoviny) ? Celý systém zdravotníctva na svk je chorý na rakovinu, požiera sám seba, je len zaujímavé, že všade inde na onko pacientov majú len u nás nie. Prepáčte že som sa zasa nechala vytočiť, mám totiž s prírodne vyliečenou rakovinou osobnú skúsenosť.

  8. Stanka, mam jednu otazku, aku mas skusenost s „prirodne vyliecenou rakovinou“?

    • No veď to. Nedajú ti šancu liečiť sa prírodne. Ja som mala roky problémy so žalúdkom, trepali do mňa lieky až som dostala silnú alergiu. Zabrali tri fľaše prírodnej aloe šťavy, neviem, že mám žalúdok, pribrala som 10 kg, V prechode neužívam žiadne lieky, nemám návaly ani nič podobné, jedávam viac sóje a je to. Robila som 30 rokov v Slovakofarme, viem ako sa vyrábajú lieky aj prečo stoja toľké peniaze. V ich cene je napríklad aj rekonštrukcia priestorov aby vyhovovali ISO ap. nezmyslom, Som stará na to, aby mi niekto hovoril. že čierne je biele. Liga proti rakovine je zašiváreň pre ľudí, ktorí nevedia robiť nič poriadne a samozrejme aj pre študentov, kto by sa nechcel uliať z vyučovania? Som rada aj za vás milé stádo, že niekto má aj iný názor. Aj keby sa mýlil, čo si nemyslím, aspoň uvažuje a neprijíma všetko pasívne. Ja som sa tiež naučila postarať sa o seba sama, prečo by som mala veriť niekomu len preto, že má titul, ale v podstate vie len to, čo sa naučil na VŠ, v ktorej učili profesori na základe vyučujúcich metód ktovieodkiaľ. Viac verím čínskemu ľudovému liečiteľovi ako MuDrcovi v bielom plášti, opici, ktorá sa naučila pichať injekcie.

    • velmi dobra otazka. Len neviem či by sa takto liečila alebo dala liečit svoje dietatko. Asi nikto by to neskušal ak by už to svinstvo mal v sebe.

  9. Zdravim Vas, mam len jednu otazku a jeden podnet:
    „volne zoskupenie ludi s otvorenou myslou“ ma aj konkretne mena ludi? Kritizovanie cohokolvek pod anonymom podla mojho nazoru znie detinsky a hlavne nedoveryhodne aj keby bolo naozaj pravdive. Web stranky s kontaktmi, kde je moznost len napisat spravu na vseobecny mail su z mojho pohladu taktiez nedoveryhodne, neosobne a castokrat zavadzajuce. Ak si stojim za svojim nazorom tak sa predstavim ako to robia aj napr. vsetci investigativni novinari, ktori sa snazia odhalit ovela zlozitejsie a riskantenjsie pripady ako tu spominana napr. Liga atd…
    Len tolko batatelia

  10. Dobry den,
    ja na ligu neprispievam uz dlhsie, vadi mi aj forma samotnej zbierky (deti ktore zbieraju penize /akoze deti predstavuju nevinnost?/) nerozumiem tomu… dalsie faktory ako ste nactrli, psychologicky moment zbierky a pod.
    Pozrela som si aj vyuctovanie za rok 2012 a musim Vas upozornit,ze je tam rozpor vo vyuctovani. na stranke dennarcisov.sk su uvedene ine udaje (najma spomeniem polozku na rezijne vydavky je tam akasi suma 29tis. co je udajne menej ako 3% z celej ciastky (neprepocitaval som to). Je to vsak zaujimave, ak to uz „vymenili“ mozno aj na zaklade Vasho clanku. ..bolo by dobre ak by ste mali print screen stranky s vyuctovanim,ktore by „dokazovalo“ ze to vyuctovanie bolo pred nejakym casom ine ako je uvadzane na ich stranke teraz…

    • Zujimava je takisto polozka „Tyzden proti rakovine“,ktory v roku 2012 ma trojnasobny narast oproti roku 2011 t.j. (podla toho co je zverejnene na ich stranke v roku 2012 je to suma 37 295,96 EUR a v roku 2011 z vyrocnej spravy je to iba 12 144,00 EUR. Preco narast az o 3x toľko?
      Dalsia zaujimava polozka je v vyuctovania z r. 2011 „Den narcisov 212 – material, informácie,ktora je v hodnote 120 703,74 EUR, pricom v roku 2012 vo vyuctovani takato polozka nefiguruje vobec. Mam tomu rozumiet tak,ze to robila LPR z nejakych „vlastnych“ zdrojov a nepouzila na material vydavky z prispevkov od darcov?
      Co sa tyka penazi na vyuctovanie roznych workshopov a skoleni sama viem z praxe,ze vyuctovanie takychto cinnosti byva vzdy velmi vagne a da sa na to velmi dobre „zarobit“. A to sa tyka aj tlace roznych publikacii a pod. Zujimali by ma jednotkove ceny a pocty vytlacenych brozur, bolo by zaujimave tieto ceny porovnat s trhovymi za obdobne „materialy“ .

      • Este prepacte, predsa len jedna poznamka. Zamyslela som sa este nad hrubym a cistym vynosom zbierky. Z vyrocnej spravy z r. 2010 je uvedena polozka „material zabezpecujuci Den narcisov“ (predpokladam,ze su to nakaldy na rok dopredu, teda na material na rok 2011 tak ako to je aj podla Vyrocnej sprav z roku 2011). Pan advokat Vam v liste pisal,ze na tuto cinnost t.j. MATERIALNE ZABEZPECNIE ZBIERKY bol pouzity rozdiel medzi hrubym a cistym vynostom tj. 32 657,96 EUR (cca 3%) o com je teda polozka z vyrocnej spravy z r. 2010 v hodnote 85 500 EUR „Material zabezpecujuci den narcisov“? obdobne sa to tyka aj roku 2012. Rozdielm medzi hrubym a cistym vynosom je 29 514,54 EUR a vo vyrocnej sprave z r. 2011 bola vyclenena polozka „Den narcisov 2012 – material, informacie“ vo vyske 120 703,74 EUR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tak prosim o com to je???

  11. Autor tu bude vykladať druhým ako robia všetko pre peniaze a táto webstránka je prepchatá internetovou reklamou !!!!!! A odporúča tu knihy o rakovine a výživové doplnky ako spásu pre každého chorého. Kto vie ako funguje adwords reklama a affiliate spolupráca tak vie o čom hovorím. Hlavne že ostatní majú robiť všetko zadarmo. Slovákom už začalo šibať lebo pokiaľ nie je niečo zadarmo tak to znamená že ich niekto okráda.

  12. nóó, tak to vyzerá, že LPR pomáha nielen chorým…pozitívne na tom je, že tie decká majú tábory, že nejaká poliklinika vo Vranove trebárs dostane trochu peňazí a má tak možno lepšiu možnosť včas diagnostikovať u ľudí ochorenie. Negatívne na tom je, že ako väčšina nadácií má aj LPR svoju čiernu dieru. Nemalá suma peňazí sa z LPR niekam stráca…a myslím, že ak ide o verejnú zbierku, tak by malo byť jasné kam. Útočiť na autora článku mi príde nemiestne. Len sa pýta. A pýta sa veľmi správne.
    Vo mne tento článok vyvolal aj jednu osobnú otázku. Prispievam každý rok…cítim sa potom taký spokojnejší. Prečo by aj nie? Je to fajn pocit, dať sa na stranu tých dobrých, pripnúť ma seba žltú kvetinu, aby to každý videl, že som ten dobrý a pomáham. Je však toto skutočná pomoc? Je to maximum, čo dokážem pre ľudí s rakovinou urobiť? Možno by som mohol začať u seba a žiť zdravšie…alebo presvedčiť niekoho z môjho okolia aby prestal fajčiť…spôsobov je veľa.
    Prispejem aj tento rok. Ak z tých mojich 2 eur pôjde aspoň 10 centov na letný tábor pre choré deti, tak to za to stojí. Ale podobne, ako autora článku ma bude veľmi zaujímať kam šli ostatné peniaze

    • tak je veru. A treba si polozit otazku,ze ak prispejem,tak komu vlasnte pomaham? Podla mna hlavne sebe, lebo mam z toho dobry pocit 🙂 a ak je to ucelne vyuzite,tak je to este vacsia pridana hodnota… 😉
      Je dobre,ze sa niekto pyta kam inu prispevky a dary, ma to tak byt,ze samotnej LPR by malo zalezat na tom,aby ludia vedeli presne kde pouzili kazde euro,aby boli co najtransparentnejsi. ak by to tak bolo,tak by tu nevznikali kadejake spekulacie…

  13. ja osobne neznášam a som znechutený z klamstiev okolo nás. na jednej strane ma hnevá, že veľké firmy vďaka peniazom a svojej moci ovplyvniť prieskumy, výskumy a ľudí, na strane druhej ma hnevá, že aj ľudia samotní sa prebúdzajú len pomaly a nerealizujú viac takýchto projektov za pravdu v medicíne.

    kto má moc a peniaze, ten dokáže veľa. Kto je priamo vo vláde a ak samotná vláda sa nechá ovplyvňovať, lebo jej niečo kápne do vačkiu tiež tak to je veľmi smutné. Hovorím teda píšem teraz o vládach mocných krajín, nie len o nás. Naposledny ma dojalo to, že klamstvá sa dejú vo veľkom a v brutálnom štýle už celé roky.

    Poznáte prípad zákazu Stévie? Rastlinka 300x sladšia ako cukrová trstina. USA ju zakázalo, označilo za toxicku a všetci poslušne zdielali info, ze ide o jed. Pritom ide o zdravu a neskodnu rastlinu s vybornou sladkou chutou. Prečo USA zakázalo a mnozstvo krajín poslusne zaviedlo rovnaký zákon? Pretože by padla burza s cukrovou trstinou ako komoditou, padli by zisky, závislosť menších krajín na vývoze cukru, Kuba El Salvador by boli v háji. V tých krajinách sa platí dolárom, vzťahy tam su blizke. Krach by krajinám neprospel a americkí investori by prišli na bubon . To iste aj medicína, pokial je nieco nutne zaviest, stoji to vela, cez vládu to ide,. Tam su kamarati, zákon sa schváli, liecivo prejde, ludom sa podstrcí podvod. nie, toto nie je výmysel, o tom ma presvedčili prípady STÉVIE, ktoré sú v zahraničných médiách, ktoré sú po celom internete a je to aj tu:

    http://zaujimavosti.net/gastronomia-jedlo-kuchyna-drink/stevia-sladka-zaujimave-liecive-sladidlo-ktoremu-urady-nepriali/

    odporúčam.Naozaj stací mat pod palcom odborníkov, zaplatit si výsledok a aj liečivá rastlinka je označená za nebezpečnú a jedovatú. Na tieto výmysli sa pár krajín vykašlalo a vysmialo sa im. Na čele s Turkami.

    Som naozaj sklamaný, že firmy, ktoré nám majú pomáhať, nepomáhaju,. no tvária sa že ano. Akonáhle by nás reálne vyliečili, už od nás nedostanu peniaze.l Boli by hlupi, keby sa pripravili o zisk. Predsa nás musia drzať slabými ucinkami stale v šachu, aby sme platili a platili. Akonáhle sme zdraví, už peniaze nevidia. Je to zvláštne, ale skôr som sa vyliečil domácimi receptami, ako keď som dostal antibiotika, lieky a rozne klasicke zaručené kvapky za 40 EUR. Je mi z toho smutno. niečo na tom bude a tak nemozno ma krizovat, ze tomu verím. Mám prečo.

  14. blaho blahosej blahovič

    najlepšia liečba rakoviny je
    zaručene surová strava a šťavy,
    detoxikácia
    a tiež http://www.emms.cz

    chloritan sodný, skoro za darmo… a funguje bez vypadávania vlasov

    • Ano a motor svojho auta opravujem lestenim karoserie… Neviem aka je Vasa motivacia zdielat tieto hluposti ale zahravate so zivotmi inych ludi! Namiesto vyhladania odbornej pomoci mozu siahnut po liecitelskych bludoch. Farmaceuticke firmy a lekari aspon zodpovedaju za svoju pracu aj trestnopravne! Sarlatansky trh je vysokoziskova aktvita (aj ked nie na prvy pohlad) bez zaruk a zodpovednosti.

      • Brano Gajdos

        Ty vysokoziskovy. Najprv si zisti fakty, potom mudruj. To mms nestoji skoro nic, pokial ho kupujes vo vacsom mnozstve a vies kde. Ono sa to totiz pouziva na dezinfekciu vody a bazenov, takze to ani vela stat nemoze. Ja osobne som pravdepodobne pomohol niekomu z rakoviny, takze to asi funguje…tazko sa to ale dokazuje…
        Ale sak ked uz si taky mudry, tak co najskor vyskusas – nieco vysoko toxicke s nasledkami, co stoji 10000-ky eur, alebo radsej nieco skoro zadarmo bez nasledkov. Hm? Skus sa zamysliet, neboj, neboli to az tak…

      • Mr. Bombastic

        To je pravda že zodpovedajú farmaceutické firmy a lekári aj tresnoprávne. Jedna vec je však teória druhá je prax. Bodaj by sme žili v krajine kde je všetko podľa zákona a tí „zlý“ sú potrestaný. A ako povedal dlhoročný uznávaný lekár Rüdiger Dahlke. Farmaceutické firmy majú pacienta liečiť nie vyliečiť.

  15. Anton Jančiar

    Neviem ako vy, ale ja tej pani prezidentke verím. Syracká alebo ako.
    Na rozdiel od niektorých vašich článkov typu jediný prírodný liek proti rakovine, zaberá na 100 percent. Chudáci doktori by nemali čo jesť, keby to bolo také lahké. Ja mám cukrovku 3 roky a tiež som nadabil na vaše články typu cukrovka je liečitelná. Bohužial zatial nie je, kto si pichá inzulín a chce aj niečo normálne zjesť a nie len maso a zeleninu, bude si inzulín pichať celý život. Ja mám 52 rokov a tých 60 rokov ešte vydržím s tým inzulínom. Sú 2 výskumy, jeden robia slovenský vedci , teraz to skúšajú na opiciach v USA a jeden lekár zas 1 500 krát zvýši imunitu pankreasu vpichnutím inekcie ale to vraj vydrží rok. Výsledky budú od 2 do 10 rokov. A to som športovec, nikdy som nemal stres a v rodine som prvý prípad s cukrovkou. A netreba dodávať, že som nikdy ani nebol obézny.

  16. Magdaléna

    Liek proti rakovine je patentovaný už 40 rokov ,len k nám táto informácia akosi nedorazila pretože chápadlá farmakomafie sú dlhé, zákerné a mocné . Už 40 rokov lekár polského povodu lieči na svojej klinike v Texase /rozšíriť liečbu do ďalšíćh štátov a sveta mu zakázali / vlastným patentovaným liekom aj nevyliečitelné typy rakoviny ,hlavne mozgu ,ktoré pri klasickej liečbe končia smrťou. FED /ústav pre kontrolu liečiv/ a komora lekárov s ním viedla niekolko ročný súdny proces v Texase,Chceli ho uvezniť a následne ukradnúť patent na jeho liek , prepadli jeho kliniku a zabavili záznamy liečených pacientov bez ktorých nemohol pokračovať v ich liečbe ,zťažili mu robiť ďalší výskum a štúdie odstrihnutím od finančných zdrojov na výskum rakoviny.Pravda a stovky vyliečených pacientov boli na jeho strane.Pozrite si silný príbeh tohto lekára ktorého liek je nádejou na život pre onkologických pacientov na celom svete .Tu je odkaz na video: https://youtu.be/VRzrAnoYL5w

Pridajte komentár

*